Dni zaujímavých aktivít
V dňoch 5. a 19. októbra 2021 sa žiaci prvého a druhého ročníka zúčastnili preventívnych aktivít organizovaných koordinátorkou pre ľudské práva a pre prevenciu extrémizmu a radikalizmu. Prednášky sa uskutočnili na tému „Nebezpečenstvá extrémizmu a radikalizmu“ pre žiakov prvého ročníka a na tému „Nediskriminácia“ pre žiakov druhého ročníka. Prednášky boli vedené školenými lektormi zo SNSĽP z Bratislavy. Študentov obidve problematiky zaujali, a preto sa aktívne podieľali na riešení konzultovaných otázok. Prednášky boli veľkým prínosom pre našich študentov.
PaedDr. Alena Sádovská
koordinátorka pre ĽP
Október – mesiac úcty k starším
Mesiac október je vyhlásený OSN za mesiac úcty k starším. Staroba je prirodzená etapa v živote človeka. Dôležitá je kvalita života, sociálne prostredie ale aj samotný postoj seniora. Častým problémom seniorov sú ochorenia, pocit nepotrebnosti a osamelosti. Seniori majú aktívny pracovný život za sebou, avšak pocit, že mladší na nich nezabúdajú a vážia si ich skúsenosti a múdrosť, môžu významne prispieť k tomu, aby sa cítili lepšie a mali pocit radosti. O problémoch staroby a o tom, ako preukazovať úctu starším ľuďom, sa venovali žiaci našej školy formou besedy na hodinách etickej výchovy s PaedDr. Bednárovou.
PaedDr. Alena Sádovská
koordinátorka pre ĽP
What do European teenagers like to eat?
Je to názov projektu v rámci programu eTwinning, do ktorého sme sa zapojili v školskom roku 2021/2022 (potvrdenie o registrácii).
Cieľom projektu je objaviť, aké sú obľúbené jedlá mladých ľudí v Európe. Účastníci projektu zostavia slovník, týkajúci sa problematiky stravovania a napíšu niekoľko receptov na prípravu obľúbených jedál, ktoré budú zdieľať s projektovými partnermi.
Súčasťou aktivít budú aj tradičné vianočné jedlá. Účastníci sa zamerajú aj na zdravotné benefity obľúbenej stravy.
Od práce v projekte očakávame zlepšenie jazykových kompetencií, komunikačných schopností pri písaní, gramatike a hovorení v anglickom jazyku a tiež rozvoj prezentačných schopností študentov, rozvoj zručností pre tvorbu prezentácií a videí, a práce s rôznymi aplikáciami a novými technológiami. Prínos vidíme aj v rozšírení vedomostí o zaujímavosti o kultúrnom dedičstve krajín Európy, ako aj v nadviazaní kamarátskych vzťahov s rovesníkmi z rôznych krajín Európy.
Do projektu sa zapojilo 5 účastníckych škôl zo 4 európskych krajín.
PaedDr. Alena Sádovská
koordinátorka projektu
DofE - blahoželáme našim absolventom
Už tradične začiatkom školského roka prebieha oceňovanie úspešných dofákov a zároveň motivujeme nových žiakov, aby sa pridali do našej DofE rodiny. Napriek sťaženým podmienkam v súvislosti s pandémiou COVID – 19 si na našej škole splnilo ciele deväť žiakov v troch oblastiach – šport, talent, dobrovoľníctvo. Počas celého školského roka sa stretávali v DofE krúžku či už online alebo prezenčne pod vedením našich šikovných ambasádorov. Postupne sa pripravovali na dobrodružné expedície, vytvorili strieborný a bronzový tím.
Svetový deň duševného zdravia
Každoročne si žiaci našej školy pripomínajú v mesiaci október Svetový deň duševného zdravia preventívnym podujatím, ktoré pripravuje a realizuje školská poradkyňa PaedDr. Tímea Švecová. Nie je tomu inak ani v tomto školskom roku, kedy problematika starostlivosti o duševné zdravie významne rezonuje v spoločnosti v súvislosti s dopadom pandémie COVID-19 na psychické zdravie ľudí, osobitne na dospievajúcu mládež. Z uvedeného dôvodu sa realizujú v mesiaci október a november preventívne aktivity pre žiakov I. a II. ročníka pod názvom „Hovor o tom...alebo ako byť psychicky v pohode?“, ktorých cieľom je formovať pozitívne a zodpovedné postoje adolescentov k svojmu duševnému zdraviu, poukázať na význam psychohygieny v starostlivosti o duševné zdravie, sprostredkovať základné poznatky o psychických poruchách vyskytujúcich sa v adolescentnom veku, poukázať na problémy duševne chorých ľudí v spoločnosti – odtabuizovať a destigmatizovať danú problematiku. Prostredníctvom prednášky spojenej s videoprojekciou, diskusiou a interaktívnymi aktivitami majú žiaci možnosť nielen získať nové poznatky z danej oblasti, ale sa taktiež aktívne zapojiť a konfrontovať vlastné postoje a stanoviská.
Strana 39 z 41